martes, 18 de noviembre de 2014

Educació en el segle XXI. Noves necessitats. Nous reptes?

https://www.youtube.com/watch?v=L6MNTXi82GM#t=630

Aquest es un video que he compartir desde el bloc de la assignatura de metodología. Just en el minut 7.44 he pensat en aquesta assignatura, inmediatament a continuació he decidit compartir-ho en tots. Millor dit, he pensat en les classes pràctiques i les reflexions sobre les diferents maneres de veure un joc. Al video trobem que parla de processos estandaritzats en l’educació, i nosaltres en classe discutim sobre els jocs institucionalitzats i els que no hi son institucionalitzats. Son aquests últims els que més veiem, tractem i juguem; sobre l’educació que el joc transmet i les possibilitat creatives intrínsiques que el joc aporta. Estes maneres de pensament diferent que trobem als jocs com poden ser els de lógica paradoxal, aporten als xiquets diferents maneres de pensar que son molt útils per a la vida real, per al dessenvolupament del pensament divergent, necessari ara més que mai dins d’aquesta educación concebuda en la cultura intel·lectual de la il·lustració i que no permet al xiquet desenvoluparse en aspectes fora del ja establert; ja que a sovint pares i educador reganyen als fills o alumnes per eixir-se de la rutina, distraure’s o pensar de manera diferente.


Per això el joc es tan necessari. I deixar que juguen i experimenten es sempre una bona opció.

El video es molt interessant, us recomane que el veieu en calma i atenció. Jo me fet una pregunta que ací propose:
- ¿Qué alternativa proposes enfront de la estandarització per edad en les escoles?

No hay comentarios:

Publicar un comentario